Nabídka elektroskútrů na českém trhu v roce 2018 – doplnění první – recenze elektroskútrů.

Malé recenze elektroskútrů.

Další doplnění o zajímavé elektroskútry na našem trhu zatím s neověřenou dostupností, pouze důvěřujeme internetovému obchodu. Krátké recenze elektrických skútrů, ohodnocení parametrů, výkonů, akumulátorů.

Elektroskútr s akumulátorem LiFePo4

Elektroskútr Guewer MAGIC - akumulátor LiFePO4 60V/40Ah - motor 3 000W
Elektroskútr Guewer MAGIC

15. Elektroskútr Guewer MAGIC

Cena s DPH : 69.900 Kč  
Technické parametry elektroskútru:
Výrobce: Guewer
Model: Magic
Motor: 60V 300W trvale, střídavý, bezkartáčový motor s oběžným pláštěm Předpokládáme 3000 W trvale
Regulátor 60V 70A 
Baterie líthiová (LiFePo4), 60V 40Ah Kapacita 2,4 kWh
Doba nabíjení 4–6 hodin
Počet nabíjecích cyklů: 800–1000
Maximální rychlost: do 65 km/h Maximální rychlost už zní zajímavě
Regulace rychlosti: akcelerátor – otočná rukojeť
Dojezd: 65 km  Vzhledem ke kapacitě akumulátoru by se dalo i koketovat s dojezdem větším !! To je snad poprvé v technických parametrech podhodnocení dojezdu, což je naprosto správné a po pěti letech nebude jezdec zklamán.
Zatížení: 120 kg
Brzdy: přední i zadní kotoučová
Tlumiče: hydraulické
Ráfky: 13″ hliník
Pneumatiky: přední i zadní 13″ x 6,0″
Rozměry: 2000 x 660 x 1190 mm
Hmotnost: 135 kg
Rozvor: 1430 mm
Certifikace: certifikováno pro provoz na pozemních komunikacích EU

Závěr: Překvapivě použitelný elektroskútr, při normální jízdě s naprosto  jistým dojezdem 70 km, již použitelnou maximální rychlostí, maximální odběr proudu 50 A bude akumulátor zvládat bez problémů. Cena je vyšší, než aby se mohlo jednat o letošní bestseller (cena samotného LiFePO4 akumulátoru je při dnešní ceně cca 24 000,- / motor, rám, dráty a pár plastů se světlem 45 900,- ), ale již alespoň dostanete dlouhodobě použitelný stroj (pokud vydrží mechanicky). Zápor je určitě absence rekuperace.
Nabízí :   ecobike.cz  INFO OD ČTENÁŘE : ELEKTROSKÚTR GUEWER JIŽ NENÍ NABÍZEN !!!! škoda


Nové upřesňující informace o „českém“ elektroskútru

14. Čezeta typ 506/01

Elektroskútr Čezeta typ 506/01
Elektroskútr Čezeta typ 506/01

Cena s DPH : 332 992 Kč  Je to opravdu poměrně dost, přeci jen jde pouze o elektroskútr…  
Technické parametry elektroskútru:
Výrobce: Čezeta
Model: 506/01
Motor (výkon) : 8kW , 189Nm 
Max. rychlost:  90km/h
Max. dojezd:  100km
Kapacita baterie: 6 kWh Parametry tohoto elektroskútru jsou dost tajemné a nechce se nám podstupovat detektivní pátrání. Tím pádem si nejsme jisti správností tohoto údaje ani typem akumulátoru.

Závěr: Hezké parametry, líbivá prezentace tohoto elektroskútru, vyšší (pro mnoho lidí nedosažitelná) cena, už se těšíme na první setkání s elektroskútrem nebo jeho nestranným nadšeným uživatelem….
Výrobce: cezeta.cz
Nabízí např.:   alza.cz 


Jak tvrdí výrobce elektroskútru ČEZETA typ 506, cena je stanovena s ohledem na … cíl vytvořit Rolls-Royce mezi elektrickými skútry. Přímá konkurence je  třeba BMW. Tak jsme na elektrický skútr BMW mrknuli.





17. Elektroskútr BMW C evolution

Elektroskútr BMW C evolution - výkon 11 kW
Elektroskútr BMW C evolution

Cena (pouze orientační): 367 500 Kč 
Motor :  11 kW (krátkodobě 35 kW )
točivý moment dosahuje:  72 N.m.
maximální rychlost : omezena na 120 km/h
Akumulátory :  kapacita 8 kWh (technologie podobná BMW i3)
Dále: ABS atd…
Dojezd podle BMW má dosahovat 100 kilometrů. Vyšší verze 160 km

Závěr: Cena elektrického skútru je opravdu vysoká. Ale nutno aspoň zdůraznit, že parametry jsou mezi nabízenými elektrickými skútry u nás asi nejlepší. Zatím srovnáváme pouze elektrické skútry, některé elektromotorky mají parametry ještě vyšší. 

Parametry převzaty ze: svetmotoru.auto.cz

 

Elektroskútr Čezeta typ 506 vs. BMW C evolution
Elektroskútr Čezeta vs. BMW

Ačkoliv českému výrobci fandíme, tak nevíme, zda bude možné tyto elektrické skútry srovnávat… Práci vykonají skoro stejnou, ale určitě se více preferuje modernější design před retro.

 


 

Fotogalerie recenze elektroskútrů v roce 2018 – doplnění 1.

Pohledal, poskládal: elektroskútrista

 

8 komentářů: „Nabídka elektroskútrů na českém trhu v roce 2018 – doplnění první – recenze elektroskútrů.

  1. Volal jsem do ecobike.cz s dotazem na Guewer MAGIC, řekli mi, že tuto značku kvůli problémy s kvalitou úplně přestali prodávat. Co teď zbývá koupit??? 320 kCZK na Čezetu fgakt nemám 🙁

    1. Najít vhodný elektroskútr je v dnešní době složité. To je doufám vidět z článku. Osobně bych nyní koupil již nějaký použitý (většinou má najeto směšně km) a dodal do něj nový LiFePO akumulátor. Nic lepšího mne v současné chvíli nenapadá. Nové elektroskútry nějak nesplňují moje očekávání cena – výkon.
      V kopcovitém terénu je nutný příkon minimálně 2000 W, pro pohodlný dojezd alespoň aku s kapacitou 2 kWh.
      Víte o jaké problémy s kvalitou elektroskútru Guewer se jednalo. Elektrické nebo mechanické ?

  2. Zdravim.
    Co si myslite o skutru Hecht equis?Vychazi na 30tisic.Oplati se to do prace?Mam to 14km tam a 14zpet.
    Diky

    1. Zdravím, předem zdůrazňuji, že zde napíši pouze svůj subjektivní názor, takže další řádky berte jako jeden z mnoha náhledů na věc.

      Elektroskútr:
      Skútr jsem si již zevně prohlížel (bez zkušební jízdy) a má zpracováním mnoho společného s elektroskútrem IO1500GT (viz web). Řeším hlavně praktičnost a provozuscopnost, takže vzhled si posoudí každý sám (ale podle mého, je to již plnohodnotný elegantní skútr). Zpracování je adekvátní asi nejlevnějšímu elektroskútru na trhu.

      Motor a výkon (ze zkušeností):
      Po rovině jedna osoba, rozhodně pohodová jízda nad 40 km/h, do kopce bude rozhodně „zpomalovat“, do většího kopce bude „mít co dělat“ (viz moje zkušenost s jízdou na max výkon do 2000 W).

      Akumulátor:
      Tady je to na zamyšlenou… Mínus je olověný akumulátor (viz moje potíže první rok) !! Rozhodně plus je 6x12V = 72 Voltů ! Maximální odběr proudu 25 A je pro 20 AH akumulátory hraniční (pozn. jmenovitý vybíjecí proud pro gelové olovo 20Ah je jeden ampér po dobu 20 hod. To je jmenovitá hodnota. Při vybíjení větším proudem, klesá kapacita neúměrně a životnost také). Kapacita je tedy cca 1,4 KWh, což se z olověného akumulátoru nikdy celé nedostane, takže použitelný dojezd s novým akumulátorem, 1 osobou bude reálně maximálně do 30 krajně 35 km (ale opravdu maximálně). Více ho zkrátka nelze trápit. Pokud je možnost vždy po 14 km nabíjet, tak chvíli jezdit vydrží. Ale počítat od prvních jízd s neustálým poklesem kapacity (Gelové, olověné akumulátory pro trakci zkrátka vhodné nejsou).

      Závěr:
      Pokud není na elektroskútru přímo závad, je opravdu neskutečná výhoda ho pouze používat. Vlastně tam opravdu není moc co zásadního udržovat.
      A pokud Vás jízda nadchne (jako mě) tak za dva roky nadšeně vyměníte olověný akumulátor za třeba 72V 20AH Lithium Battery pack 3.7V 5AH 26650 Cell 40A BMS i s nabíječkou za cca něco málo přes 10000,- . Pak to bude mít dojezd téměř 50 km, ale pokaždé a více let !!

      Pozn.: Takové rady jako dojezd podle stylu jízdy atd jsou opravdu nesmyslné, elektroskútr moc rychle nejezdí, takže zpomalovat a jet „ohleduplně, plynule apod“ opravdu nelze. Naopak já jezdím naprosto „neekonomicky“. protože jedině, v čem jsou tyto menší elektroskútry „silné“ je v rychlém rozjezdu. Takže se vždy rozjíždím co to jde 🙂

      Doufám , že to je alespoň trochu přínosná odpověď… a je o čem přemýšlet…
      Je to sice klišé, ale když to nadchne, tak to nepustí… 🙂

    1. Zdravím, předpokládám že na „svých“ :-), ale já tam nebyl, tak nebudu dělat „chytrého“… Není spíše nějaké vhodné foto z čínských ulic ???

Napsat komentář