Nabídka elektroskútrů rok 2019 - část 1 - Vespa elettrica - Gogoro

Nabídka a recenze elektroskútrů na českém trhu v roce 2019 – část 1 – zamyšlení

Firmy nabízející elektroskůtry  a malé zamyšlení nad posunem ve vývoji.

Nabídky elektroskútrů na českém trhu na začátku roku 2019 – odkazy na obchody, ukázky elektroskútrů i elektromotorek a hlavně krátké subjektivní zamyšlení a zhodnocení po šestileté zkušeností s elektroskútrem.

Je tu další rok a tak nám ze zvědavosti nezbývá nic jiného, než se podívat na nabídku elektrických „přibližovadel“ a elektroskútrů a trochu nadneseně řečeno i ohodnotit, zkritizovat nebo pochválit nové nabídky elektroskútrů v České republice.

Freerider Street - Kuberg
Freerider Street – Kuberg

Pokusíme se opět oslovit prodejce a zjistit, které elektroskútry jsou pouze na „papíře“ a které se dají opravdu pořídit. Ale již předem mohu prozradit, že opravdu málokdo odpoví na emailový dotaz ohledně prodeje daného modelu. Okrajově do seznamu přidáme i stále častější (no častější… spíše občas se vyskytující 🙂 ) „cestovní“ elektromotorky.  Nebudou se zde zmiňovat různé terénní elektromotorky typu KUBERG apod. ale elektromotorky sloužící k praktickému přesunu z místa A do místa B. Nadneseně řečeno cestovní, viz například nově elektromotorka od čínského výrobce Soco.

 



Uplynul další rok, špatně se to píše, ale stále spíše zklamání. 

Elektroskútry GOGORO na začátku roku 2019 u nás nedostupné.

Gogoro 2
Gogoro 2
Gogoro - baterie
Gogoro – baterie

Taiwanská firma Gogoro vyrábí již další typ svého elektroskútru, ale prodej u nás ( a jestli bylo správně „kouknuto“ tak i u západních sousedů) stále pokulhává (leden 2019). 

Druhý typ trochu pozměnil pohonný systém, řemen je nahrazen řetězem, systém výměny dvou akubloků zůstal stejný. Na tomto systému nabíjení nemá asi smysl cokoliv měnit.

 

Vespa elettrica

Vespa Elettrica
Vespa Elettrica – electric scooter.

Těšili jsme se na italský elektrický skútr Vespa Elettrica od firmy Piaggio a ta je již skutečně nabízena.

Ovšem cena za stroj s motorem s maximálním příkonem 4 kW, s omezenou rychlostí 45km/h nebo 52km/h, s akumulátorem s kapacitou pro dojezd max 100 km… ta je z našeho pohledu dost neadekvátní (cca 170 000 Kč).

Elektrickou Vespu nabízí a více informací naleznete např. na :  vespacentrum.cz 

Oficiální stránka vespa.com , videoukázka z jízdy redaktora italského magazínu je např. zde youtube Automoto.it

E-shop Alza.cz 

V nabídce  stále velké množství elektroskútrů. Ale zde jde spíše o kvantitu než kvalitu. Mnohé nejsou ještě dostupné, mnohé jsou s olověnou baterií, takže nabídka se z několika desítek položek scvrkne na několik kusů elektroskútrů blížících se k hranici použitelnosti.

A další podstatná změna je :  Alza již neumožňuje žádné zkušební jízdy ani prohlídku před zakoupením. (zdroj informace: prodejna Holešovice).  Je pouze možnost zakoupit a poslat si v „krabici“ domů, vyzkoušet a pak nepoužitý  do tří dnů  s nepoškozenou „krabici“ vrátit.  🙂 🙂  Chápu, realizovat projížďky za nepatrný zisk oproti dalšímu sortimentu není ekonomické. 

Firma HECHT

HECHT CITIS - SILVER e-skútr
HECHT CITIS – SILVER e-skútr

Nově začala v průběhu roku 2018 prodávat elektroskútry firma HECHT, jenže ouha, pouze s olověným akumulátorem. Ten v roce 2019 již do elektromobilů zkrátka nepatří !!! A to bez kompromisů !!! Olověný gelový akumulátor se dá tolerovat ještě tak do šlapacího autíčka na zahradu, ale pro odběr vyšších proudů je nepoužitelný a jeho životnost s dostatečnou kapacitou je krátká. 

Ačkoliv skútry působí na obrázku vzhledově příjemně, tak omezení 45km/h a olověný akumulátor je sráží v použitelnosti zase zpátky pod zem. Pořídit si elektroskútr za 30 až 40 tis. Kč a ihned do něho investovat 20 tis za použitelný akumulátor je na hranici smysluplnosti. Zvláště když výměna olověného akumulátoru za Li-on nebo LiFePO není na jedno odpoledne, je potřeba jiná nabíječka a v případně LiFePo doplnit hlídání jednotlivých článků během nabíjení.



 

Nabídku elektrických skútrů naleznete zde: HECHT.cz

Video Top 7 elektroskútrů pro rok 2019 ze světa.

Než doplníme další část – výběr elektrických skútrů v ČR, podívejte se na video kanálu Future Lab  a jejich Výběr elektrických skútrů pro rok 2019 ve světě
Top 7 Electric Scooters to Buy in 2019
(se slovem TOP ve videu bych byl opatrný, pozn. red.). Zjednodušené opsané parametry uváděných elektroskútrů naleznete pod videm.

Popis k videu:

1 Vespa Elettrica : Range – 62 miles, top speed – N/A,  Acceleration (0-30 mph) – N/A, Price – $7360
2 Mahindra GenZe 2.0 : Range – 30+ miles, top speed – 30 mph, Acceleration (0-30 mph) – N/A, Price – $3700
3 Gogoro 2 Delight and S2 : Range – 68 miles, top speed – 55-57 mph, Acceleration (0-30 mph) – N/A, Price – $1600 & $2050
4 ONYX RCR : Range – 75 miles, top speed – 60 mph, Acceleration (0-30 mph) – 4 sec, Price – $2800
Niu M+ and N-GT :  Range – 62-100 miles, top speed – 28-44 mph,  Acceleration (0-30 mph) – N/A, Price – $3000 & $5200
Etergo Appscooter :  Range – 250 miles, top speed – 28 mph,  Acceleration (0-30 mph) – 3.9 sec, Price – $3900
BMW C Evolution : Range – 100 miles, top speed – 75 mph,  Acceleration (0-30 mph) – 2.8 sec, Price – $13,995
BONUS Honda PCX Electric

Pokračování v ČR se dodělává (první info… je to bída… 🙁 

Fotegrafie elektroskútrů  z článku



 

Snažil se : EL

23 komentářů: „Nabídka a recenze elektroskútrů na českém trhu v roce 2019 – část 1 – zamyšlení

        1. Ahoj už funguje ten link, tiez pekny skuter inak niekde som čítal že YADEA je naväčší výrobca elektrických skútrov na svete, fabrika je v Číne a má výrobnú kapacitu vyše 6 miliónov elektrických skútrov za rok. Aj na Alze čo su tie skutre pod značkou SXT tak tie tiez vyraba Yadea aj u nas na Slovensku sa daju nejake zohnat https://www.sxt.sk/typ/elektricke-skutre/

  1. Ahoj, dík za doplnění, !! Na Yadea C-line jsem se osobně díval a v rychlosti popojel aspoň po prodejně 🙂
    ( http://www.outdoor-liberec.cz/motorky/?s=387791 ). Je to krásná hračka, ale ten výkon motoru u tohoto typu bude opravdu hodně limitující. Ale konečně baterie Lion (48V/28Ah), elektroskútr je opravdu lehký (ze zkušenosti při malém výkonu je znát každý rohlík navíc), takže např. posunutí zadního kola stranou je opravdu snadné. Různé alarmující zapínání tlačítkem na dálku bez klíčku dotykem atd mě moc neohromuje, klidně bych při každém startu otočil klíčkem, ale měl bych raději 1 kW výkonu navíc… 🙂
    Už jsem zahájil další sezonu a letos z důvodu nedostatku času zatím bez úprav elektroskútru. Pouze jsem po zimě zapnul jistič, připnul na cca hodinu nabíjení a odjel bez problémů prvních 15 km 🙂 (jedna práce: po dojezdu jsem dohustil přední pneu 🙂

  2. Ahoj ten C-line je pekny stroj ale uz ma aspon Lion baterie, motor mohli dat aspon 2 kW.
    Ja som uz tiez zahajil dalšiu sezonu mam SXT Viper a jazdí to pekne ja som spokojný, tiez sa da zapnut na dialku ale nevyuzivam to startujem normalne klucom, zatial ziadna porucha ide to pekne potichu a to sa mi paci, jediné mínus sú olovené batérie jazdím druhú sezónu a dojazd mi klesol zo 40km na 30 túto sezónu dojazdím a budem asi menit baterie za Lion. Motor mam asi 1200 W ale vykon pisu 2 kW tak neviem ale tahá celkom dobre po rovine to da aj 50-55km/h , nema to turbo ako tvoj ale 3 vykonove stupne sa daju prepinat: eco,normal a max vykon.

    1. Ahoj, moc přeji později lithiové akumulátory !!! Je to opravdu obrovský rozdíl a opravdu se vyplatí. Elektroskútr pojede nepatrně svižněji (ne rychleji) ale hlavně se dá 100 % spolehnout na dojezd. Nevím jaká baterie se tam vejde, ale pokud např. 60V/30Ah , tak se dojezd hodně prodlouží (cca 2x), ale co je zásadní, že se na ně dá spolehnout. Pokud jednou najedou 60 km, tak je po nabití ujedou zase a zase. Kapacita jde dolů opravdu hodně pomalu (oproti olovu).
      Jsem moc zvědavý, jak se budou chovat olověné akumulátory v SXT elektroskútru druhý rok. Já jsem skončil po roce, ale je pravda, že mých ubohých 48V a moje neopatrná občasná jízda s odběrem 50A jim ke zničení značně přispěla…
      Po instalaci nových akumulátorů přestal stres z koukání na voltmetr. Dojezd se mi tak prodloužil, že je naprosto dostačující bez nějakého omezování.
      Budu určitě rád za další info !!!!

      1. Ahojky skůtristo, jaký skútr máte, poraďte mi možná i prodejnu. Jelikož nemám garáž a bydlím v paneláku nemůžu si pořídit benzín, takže zvažuji tuto možnost. Jezdit umím.
        Díky za radu, Alena

        1. Moc zdravím, náš používaný elektroskútr je opravdu kompletně předělaný již 16 let starý stroj a je používaný hlavně k zábavně-odbornému měření :-).
          1) Neuvažovat o elektroskútru s olověným akumulátorem !
          2) Odpovědět si alespoň na tyto otázky:

        2. Stačí rychlost do 45 km/h ? (tyto elektroskútry jsou hojnější a levnější)
        3. Jezdím převážně po rovině nebo v mírném zvlnění ? (pak dostačuje i elektroskútr s výkonem 1200W )
        4. Stačí dojezd do 40 km ? (pokud ano, pak splňuje opravdu každý s lithiovým akumulátorem)
        5. Pokud se nebude nabíjet zaparkovaný v domě, tak je nutná priorita s vyjímatelným akumulátorem. (hmotnost cca 8 kg se dá opravdu zvládnout, vyzkoušeno)
        6. A hlavně, vybrat si prodejce v místě, ujistit se o možnosti záruky, oprav, atd. !!!! To je opravdu důležité. Mám spoustu dotazů na opravu elektroskútru, kdy je někde anonymně zakoupen elektroskútr a při sebemenší závadě se k němu nikdo nehlásí !
          Dále je to potom asi záležitost výše investice 🙂
          Rozhodně nelze poradit od stolu přesný typ, je rovněž nutné kouknout na praktickou stránku potřeb (místo pod sedlem, kufr atd.) Ale snad těchto pár vět pomůže s výběrem.
          První část nabídky elektroskútrů u nás je zde : Nabídka elektroskútrů do 45 km/h

          1. Ahoj pokial nemáš garáž a bývaš v paneláku tak by som volil skorej elektrickú kolobežku tiez maju dojazd okolo 30-40 km a vpohode si ju vezmes hore do bytu , ja osobne by som sa bal ze kebyze si necham pred panelakom skuter tak rano by som ho tam uz nenasiel v lepsom pripade by som ho nasiel prekoteny na bok.

          2. Díky, myslím že je to k otázce používání elektroskútru v případě bydlení v panelovém (obecně činžovním) domě velice správná poznámka vycházející ze zkušeností !!!

    2. Zdravím Vás Peter,
      chcel by som sa opýtať či jazdíte na rovine alebo v kopcoch. Výrobca udáva totiž dojazd 60 km, u Vás to bolo reálne 40 km a tento rok len 30 km. Ďakujem

      1. Zdravím,
        jezdím opravdu v kopcích, letošní zmapovaná jízda 61 km měla měla několik převýšení o celkové výšce přes 1500. Tuto pátou sezonu používání LiFePO akumulárů už i bez měření pozoruji pozvolný pokles kapacity. A bez doplněné rekuperace by byl pokles dojezdu znát. Výrobce u elektroskútrů většinou uvádí opravdu nereálné hodnoty (zvláště u olověných akumulátorů).
        Přesný záznam spotřeby a profilu trasy z loňské jízdy je zde Test dojezdu . Letošní se ještě nevložil 🙂
        Hezký den.

      2. Ahoj na rovine som dal max 45 km viacej neda, vyrobca si väčšinou prida hodnotu aj o 20 km viac ako skuter v skutocnosti da, je to sice klamanie zakaznika ale co uz, mozno by to dalo tych 60 km keby isiel skuter max 20 km/h ale tak pomali sa mi zase jazdit nechcelo, dnes som bol jazdit a uz som presiel iba 25 km, problem je ze moj skuter ma olovene baterie a tam vykon klesa dost rychlo, tuto sezonu dojazdim a budem menit baterie za LiFePO.

        1. Zdravím, olověné akumulátory jdou dolu s kapacitou hodně rychle, tak opatrně s dojezdem (tlačil jsem první rok asi 3x 🙂
          Snížení rychlosti u olova trochu pomůže, ale žádný zázrak se nekoná a dojezd se opravdu zásadně neprodlouží.
          Už se moc těším na reakci na LiFePO akumulátory. Je to tak velký rozdíl !! A pokud se trošku rozumně nabíjí a vybíjí, vydrží s kapacitou hodně dlouho.

  3. Ahoj miesta je tam dost na nove akumulatory tak hadam vojdu,a este jeden nedostatok ma ten SXT Viper ze nema odometer takze vobec netusim kolko mam najazdene kilometrov ale ked som to tak ratal tak prvu sezonu som najazdil okolo 1200 km to je zatial o vyse polovicu menej ako ty ked si mal olovene bat. takze mozno skoncim s priblizne rovnakymi najazdenymi kilometrami ako ty.
    Dost mi tam chyba ten odometer lebo by ma zaujimalo kolko som uz najazdil dokopy, kolko za jeden den a tak, takto iba cez google maps ked si zadam trasu co som isiel tak viem kolko som priblizne za den najazdil. Inak nechapem preco prave ten Viper nema odometer ked vsetky ostatne SXT skutre ho maju.
    Potom dam vediet ako je na tom to olovo ked ukoncim druhu sezonu.

  4. Ahojte, v Bratislave na predajni mame skusobny SXT Raptor V3, pridte sa povozit. Kludne aj zapoziciame na pripadnu recenziu. Kto mate zaujem, ozvite sa.

  5. Hezký den,

    rozhodl jsem se zkusit byt elektroskutristou. Volba padala z duvodu mensiho mnozstvi predpokladaneho denniho najezdu a snadne prestavby AGM na LTO baterie na Hecht Citis. Takze bych se chtel podelit o zkusenosti s touto „firmou“. Pro zacatek – chovani horsi nez v autobazaru, uz to me melo varovat, ale bohuzel jsem se nedal. Neumoznili na prodejne testovaci jizdu. Na eshopu tvrdi ze je tento vyrobek nutno vyzvednout na prodejne nebo jejich specialni prepravou, protoze potrebuje odborne zaskoleni. No ok, jejich preprava stala necele 3 stovky, takze proc ne. Ale pozor – VARUJI. Predstavoval jsem si to tak, ze to bude mit alespon podobnou uroven jako lepsi autobazar. No to byla naivni predstava – priveze to typan na palete, kterou vam hodi pred garaz a zmizi. Odpoledne se pro paletu vrati. Na palete je to samozrejme prikurtovane a prisroubovane v lizine a sundat to z palety (ma to 130kg) je pro jednoho cloveka docela makacka. Zadne predani, zadne zaskoleni, proste vubec nic. Krome toho si to musite domontovat sami. Navod k obsluze take chybi. Je to opravdu jen slepene dohromady – nenafoukle, nenabite, nevyzkousene. Jako tresnicka na dortiku nefunguje zpatecka. Letmy pohled pod kapotu pak ukazuje, ze je skutr zespod neokapotovany a vuda muze volne dovnitr. To by az tak nevadilo, ale jsou pouzity uplne bezne „pocitacove“ nevodotesne konektory. Ze vrzou plasty uz je jen detail. Prozatimni ZAVER: Vyzkousim, jestli to vubec vyjede kopec ke me domu, ale jinak je to cinan nejhrubsiho zrna, vse neuveritelne odflakle, od vyrobce po prodejce a vaham jestli to nevratit. Vzhledem k tomu, ze se do Hechtu neda dovolat a bez SPZ se s tim do nejblizsi pobocky dojet neda, bude to jeste „boj“. Pokracovani priste.

    1. Zdravím, díky za takovýto pravdivý příspěvek z praxe…
      Je to „číňan“ ! Naprosto první dojem chápu…
      Jenom doplním… ještě „smutnější“ je, že jsem pořizoval elektroskútr 10 let a více stáří, mám ho šest let a je naprosto stejný s nyní nabízenými elektroskútry (včetně nevhodných a přežitých AGM olověných aku, řídící jednotky bez rekuperace apod).
      Ale pokud máte chuť jezdit a stejně jako já předem počítáte s investicí (do akumulátorů atd), nemáte na elektroskútr „přehnané“ nároky, tak nezoufat, určitě budete nadšen… !!!
      A rozhodně budu rád za další zkušenosti, poznatky, foto apod…
      Držím palce.. El

    2. Zdravím tak sem si přečetl komentář a závěr vše je o lidech .Taky sem koupil ten sám stroj v hechtu Prostějov všechno proběhlo v pohodě předvedení seznámení jízda po zaplacení sem dostal převozove značky a švihal sem dom skútr nebyl zcela nabitej ale měl sem to 11km tak dojel.pouzivam no na cestu do práce 5km a zatím v poho.Jak sem psal je to o lidech.

  6. Zdravím .
    Koupil sem HECHT citis zatím spokojenost jezdim na něm do práce 5 km tam a 5 zpátky na tyto účely vyhovuje nabijim ho každý druhý den aby se úplně nevybil nejvíc sem ujel 35 km ujel bych i víc ale měl jsem strach že budu tlačit cesta do práce je rovina nijak to nehonim tak do 40 km/h . Baterky zatím ok nevim ale jak dlouho vydrží rád bych kdyby jste mi poradil za jaky se dají vyměnit, až olovo skončí a jestli to zvládnu sám a na kolik to asi vyjde.Dekuji.

    1. Zdravím, jak jsem již zde mnohokrát psal, olověný akumulátor má být stále nabitý, ale ne přebíjený. Rozhodně nepodnikat žádné „testy“ dojezdu apod, to mu opravdu vůbec nesvědčí. Při tomto způsobu používání a pravidelném nabíjení by mohl chvíli vydržet.
      Najel jsem na olovu tuším přes 2000 km za sezónu…
      LiOn odpověď ještě doplním…

  7. Děkuji něco sem sondovala ale moc tomu nerozumím ve skútru je 6 baterek tak jeslí je potřeba i 6 těchto Lithiová baterie GWL LiFePO4 (12V / 20Ah jedna stojí 5000 a nabíječka taky tak to by bylo 35000 a to se mi nějak nezdá našel jsem ji na adrese http://WWW.bch-battery.cz mají tam 40ah i více nemám vtom vůbec jasno tak co byste doporučil nebo kde nakupujte olovo asi už ne vtom mám jasno ale aby výměna nevyšla dráž než skútr😀

Napsat komentář