Letošní první jízda byla v jedné věci zcela unikátní. Probuzení ze zimního spánku bylo opravdu časné. První jízda předběhla počasí a za tři dny potom se již opět snášel sníh. A na sníh není ani elektroskútr a hlavně jezdec vybaven, takže poté následovalo ještě několik dlouhých dnů odpočinku.
První letošní jízda elektroskútru
První letošní jízdu elektroskútru ale zmiňujeme hlavně proto, že se poprvé zásadně lišila od předchozích. A to tím, že se nic nedělalo. 🙂 Jediná příprava před jízdou bylo během pití kávy a oblékání necelé hodinové nabíjení základní nabíječkou 3A. Poté již následoval bezproblémový odjezd do letního zázemí k nově zabudované nabíjecí stanici.
Délka, rychlost i spotřeba prvni jízdy elektroskútru IO1500GT byla spíše podprůměrná. Akumulátor nepřekvapil ani nadměrnou kvalitou, ale ani se nijak zásadně neprojevil zhoršením. Při odběru proudu 80 A a více neklesalo napětí pod 48 V. To vše je samozřejmě subjektivní pocit. Vzhledem ke krátké trase a neúplnému nabití je stav akumulátoru neměřitelný. Nenahuštěná přední pneumatika odvedla poctivě svojí práci a přidala řádně na valivém odporu.
Parametry jízdy:
Ujetá vzdálenost dle GPS : 15,67 km
Spotřeba celkem : 0,65 kWh
Spotřeba na 1 km : 41,48 Wh/km
Průměrná rychlost: 29,8 km/h
Nastoupáno/sestoupáno : 523/381 m
Vyšší spotřeba a nízká průměrná rychlost způsobeno:
- Start trasy leží o 150 metrů níže než cíl
- Zcela neúsporná jízda bez plynulého rozjíždění (testování chování akumulátoru)
- Podhuštěná přední pneumatika, cca 0,6 Atm. 🙂
- Neustálé zastavování z důvodu dokumentace.
Fotografie a dokumentace z první jizdy v roce 2019
Řídil, měřil, dokumentoval: EL