Nabíjení a balancování akumulátorů – podruhé

Cell Balancing Module (3.60V- 1.7A)

Zakoupeno 16 kusů balančních modulů. Tyto moduly mají vydržet proud až do 1,7 A. Postup instalace je nejlépe patrný na fotografiích, ale k parametrům je nutno podat zásadní vysvětlení. 

Controlled resistance balancing module for limiting overcharge LiFePO4 cell (3.2V).

Operating parameters:
Border Balancing voltage: 3.60 V (+ / – 0.05V) [Detection Voltage]
Balance voltage release: 3.50 V (+ / – 0.05V) [Release Voltage]
Maximum voltage: <5 V [maximal voltage]
Balancing Current: 0 ~ 1.7A
Power consumption: <20 mikroA
Operating temperature: -40 to +125 °C
Temperature of the resistors to 85 °C

Toliko z  teorie !
Po zapojení do nově pořízené malé nabíječky (max proud 3 A) určené pro nabíjení LiFePO4 a uchopení voltmetru do ruky bylo přímo na elektrickém skútru zjištěno následující:

  1. Balancing Current: 0 ~ 1.7A – jedná se o nepravdivý údaj, v případě proudu nad 1 Ampér do 1,5 A již modul prakticky nefunguje a kromě toho, že je horký nechá napětí šplhat libovolně vysoko. Naměřeno i 3,7 V na článku
  2. Border Balancing voltage: 3.60 V (+ / – 0.05V) [Detection Voltage] – nabíječka dává 58,4 V tzn. 3,65 na článek a tak to také nabije, bez ohledu na balancer 🙂
  3. Border Balancing voltage: 3.60 V (+ / – 0.05V) [Detection Voltage] – po vyrobení vlastní balanční nabíječky (ukázka později) kde proud nepřekročí 1A, tak každý balancer má tolerancí 3.60 V (+ 0.05V) takže sada je vždy nabita na 58,5 V tzn  3,65 V na článek

Tolik k balancování našeho elektroskútru, více o nabíjení později… případně se již ptejte…

Fotografie z doplnění balančních modulů do elektroskútru.

Zdroj: Elektroskútrista

Napsat komentář