Nejdelší jízda elektroskútru na jedno nabití v roce 2017

Tohle raději sami nezkoušejte 🙂 Trochu nadsázka, ale podstatné je, že experimentování s co nejdelším dojezdem na jedno nabití opravdu vůbec nesvědčí žádnému akumulátoru !!! Takže pokud máte svůj elektroskútr nebo elektromobil rádi, tak je rozhodně lepší se pohybovat „uprostřed“ kapacity akumulátoru, což v praxi znamená akumulátor ani naplno nenabíjet a ani zcela nevybíjet.

Náš elektroskútr je nejčastěji nabíjen do max napětí cca 56 V, tzn. 3,5 V na článek. Zde máme ověřeno, že je akumulátor LiFePO 48V nabitý již na minimálně na 90-95 % kapacity.

Před touto jízdou byl akumulátor navíc zapojen do naší Balanční nabíječky a nabit na 100% .

A nyní již k samotnému „rekordu“ v dojezdu elektroskútru na jedno nabití. Vzdálenost a rychlost byla zaznamenána pomocí mobilního telefonu programem CycleDroid a odběr zjištěn pomocí nového wattmetru na elektrickém skútru.

Dojezd 70 km na jednonabití - záznam GPS
Dojezd 70 km na jednonabití – záznam GPS

Technické údaje z trasy elektroskútru:

  • Řídící jednotka: stávající bez rekuperace
  • Ujetá vzdálenost: 70,32 km
  • Prům. rychlost: 36,6 km/h (jízda byla pracovní, částečně ve městě, časté zastávky, pozn. red.)
  • Získaná výška: 1510 m (opravdu byla  zdolána hora vysoká 1510 m, poz. red.)
  • Celková spotřeba: 2060 Wh (počítání watthodin na tomto wattmetru je trošku diskutabilní, ale pokud je nainstalován, tak s jeho údaji počítáme.  
  • Spotřeba na 1 km: 29,3 Wh (to potvrzuje naší již čtyřletou zkušenost spotřeby, tzn cca 3kWh/100 km , pozn. red)
  • Minimální napětí sady na dojezdu: při zatížení cca 25A napětí 47,5V  (2,96 V na článek, což je po takovém odběru úžasné, pozn. red.)

Další informace v popisu fotografií pod článkem.



Subjektivní popis z jízdy na elektroskútru:

Odpočinek v jednom z výše položených míst - nejdelší jízda elektroskútru na jedno nabití v roce 2017.
Odpočinek v jednom z výše položených míst – nejdelší jízda elektroskútru na jedno nabití v roce 2017.

Jízda byla pracovní, s častým zastavování ve městě na semaforech apod. Konec trasy byl zvolen už s ohledem na delší dojezd a podniknutí rekordu dojezdu elektroskútru na jedno nabití a pro jistotu se jelo „horem“ tak, aby v případě selhání aku, byla možnost sjezdu dolů k nabíječce. To nebylo samozřejmě třeba, viz údaje.

Elektroskútr nebyl po celou dobu šetřen, pouze např. při sjezdu z kopce se občas nechal skútr rozjet bez mohutného postrčení elektřinou. Rovněž bylo v kopci používáno tlačítko pro zvýšení výkonu, tzn občasný odběr až 58 A.

Závěrečné zhodnocení:

Naprosto bezproblémová jízda, kterou jsem při plánování trasy takto jednoduchou nečekal. Pokud by se dělalo po městě méně zastávek, tak odhaduji průměrnou rychlost těsně pod 40 km/h. 

Fotografie z jízdy elektroskútru na jedno nabití:



Měřil, fotil: elektroskútrista

Napsat komentář