Nabídka a recenze elektroskútrů – doplnění druhé – elektrické skútry v ČR.
Děkujeme čtenáři za info a doplnění o dva typy elektromotorek. Vzhledem k použití a výbavě typově zapadají do naší nabídky elektrických skútrů a proto je můžeme s klidným svědomím okomentovat
Elektromotorka (elektroskútr) s akumulátorem Lithium Ion
18. Elektromotocykl Super SOCO TS1200R
Cena s DPH: 79 990 Kč
Konstrukce elektromotorky: Uhlíková ocel a hliník a asi plast 🙂
Hmotnost : 78 kg (65 kg bez baterie) poměrně lehký stroj, váha akumulátoru 13 kg
Rozměry: 1889 x 702 x 1056 cm, světlá výška 1320 mm, výška sedadla 770 mm
Přední pneu: 70/100-17″
Zadní pneu: 100/70- 17″ Přední ráfek MT1,5- 17″ Zadní ráfek MT2,5 – 17″
Kola: Hliníková slitina přední pneu: 70/100-17″ a zadní pneu: 100/70- 17″. Bezdušová nafukovací pneumatika 17 palců. 17″ kola jsou rozhodně velkým plus na našich silnicích
Motor: Bezkartáčový DC hub motor BOSCH. Výkon motoru max. 2400 W 2400 W není 2,5 kW, ale pokud se jedná skutečně o výkon a ne příkon, tak je to OK
Nosnost: 170 kg
Brzdy: Hydraulická kotoučová brzdová soustava vpředu 220mm a 180mm vzadu. Takže klasika
Baterie: 60V – 26Ah Lithium Ion 1560 Wh. 26 Ah
Bateriové články: Typ 18650 (identický z modelu Tesla S). Hmotnost akumulátoru 11 kg 78 mínus 65 = 13 kg, ale nebudu rýpat, kilo sem, kilo tam, pouze jsem to nevydržel 🙂 (odnímatelné s možností externího nabíjení) Výrobce Panasonic / Samsung 11 kg se už dá opravdu pohodlně nosit (není to 20 kilo)
Doba nabíjení: 5 hodin (Nabíječka 230V 4A) typická základní nabíječka 4 A, takže 26 Ah / 4 = 6,5 h, elektromotorka se tedy nabíjí a trochu déle…
Max. rychlost: 45 km/h škoda, zase omezení
Max. dojezd : 80 km při 45 km/h (řidič 70 kg, rovný povrch při 23 ° C a nová baterie) DOJEZD této elektromotorky ? No, ehm, jak bych to jaksi…, v laboratoři kolem stolu, s odrážením od židle, 80 km ani náhodou, použitelná elektromotorka max do asi 60 km
stoupání : 15° 15 stupňů
Výbava: Digitální / LCD tachometr, Hydraulické brzdy , Hydropneumatické dvojité zavěšení, přenosná baterie, Kompletní dokumentace COC list pro registraci, 2x klíč, Alarm, Inteligentni LED světlomety, možnost rozšířit o druhou baterii Teď záleží na ceně druhého akumulátoru !!!
Závěr: Použitelná elektrická motorka, u které se asi projeví jako hlavní nevýhoda v prodejnosti cena/výkon. Přeci jen při této investici bude asi očekávání jak většího dojezdu, tak vyšší rychlosti. Elektromotorka vypadá docela slušně a rozhodně jí nebude slušet plížení 40 km/h a šest hodin nabíjení každých 50 kilometrů. Lithium Ion akumulátory mají předpoklad delšího používání.
V nabídce a více info: www.trendpark.cz www.e-scooters.cz,
19. Elektromotocykl Super SOCO TC
Cena s DPH: 89 990 Kč
Dostupnost elektromotorky: Skladem u dodavatele
Konstrukce: Uhlíková ocel a hliník a určitě plast 🙂
Hmotnost: 84 kg ( 70 kg bez baterie) opět poměrně lehký stroj, váha akumulátoru 14 kg
Rozměry: 1926 x 710 x 1100 cm, světlá výška 1320 mm, výška sedadla 770 mm
Přední pneu: 90/80-17″ Zadní pneu: 110/70- 17″
Přední ráfek MT1,5- 17″ Zadní ráfek MT2,5 – 17″ 17″ kola jsou rozhodně výhoda
Kola : Hliníková slitina přední pneu: 70/100-17″ a zadní pneu: 100/70- 17″. Bezdušová nafukovací pneumatika 17 palců.
Motor: Bezkartáčový DC hub motor BOSCH. Výkon motoru max. 3000 W výkon už je na hranici použitelnosti i do kopců
Nosnost: 170 kg
Brzdy: Hydraulická kotoučová brzdová soustava vpředu 240mm a 180mm vzadu.
Baterie: 60V – 30Ah Lithium Ion 1800 Wh. kapacita akumulátoru v elektroskútru pod 2 kWh je opravdu dost malá
Bateriové články: Typ 18650 (identický z modelu Tesla S).
Hmotnost akumulátoru 13 kg (odnímatelné s možností externího nabíjení) Výrobce Panasonic / Samsung
Doba nabíjení: 5 hodin (Nabíječka 230V 4A) nabíjení spíše 7 hodin
Max. rychlost: 45 km/h zase nepochopitelné omezení
Max. dojezd: 80 km při 45 km/h (řidič 70 kg, rovný povrch při 23 ° C a nová baterie) i při vyšší kapacitě akumulátoru, než u předchozí elektromotorky je stále reálný dojezd nadhodnocen, bude nejspíš max 70 km
Stoupání: 15°
Výbava: Digitální / LCD tachometr, Hydraulické brzdy , Hydropneumatické dvojité zavěšení, přenosná baterie, Kompletní dokumentace COC list pro registraci, 2x klíč, Alarm, Inteligentni LED světlomety automatické přepínání tlumených a dálkových světel, možnost rozšířit o druhou baterii,
opět možnost rozšíření o druhou baterii, to se při její nízké hmotnosti zdá použitelné. Cena dalšího akumulátoru s možností jednoduchého vložení do elektroskútru a zdvojnásobení kapacity v roce 2018 30 000,- Kč (doplněno čtenářem a zájemcem o tuto elektromotorku, tímto děkujeme)
Závěr: Viz předchozí elektrický stroj: Použitelná elektrická motorka, u které se opět projeví jako hlavní nevýhoda v prodejnosti cena/výkon. Lithium Ion akumulátory mají alespoň předpoklad delšího používání.
V nabídce a více info: www.trendpark.cz www.e-scooters.cz,
Fotogalerie z recenze elektroskútrů (elektromotorek) v roce 2018 – doplnění 2.
Inspiroval: čtenář
Sepsal a komentoval: elektroskútrista
Doplnění k Elektromotocykl Super SOCO TC:
1. „A určitě plast“ – přesně tak, celá karoserie je plastová.
2. Druhá baterie stojí cca 30 tisíc Kč.
3. S druhou baterii se přímo počítá v „bateriovém prostoru“ – je tam na ní přesně místo.
4. To omezení je k zlosti, člověk na rovině cítí, jak by to ještě rádo a dobře táhlo. Prý to lze vyhackovat – ztrácí se tím záruka. Podle zkušeností to pak prý dává až 80 km/h. Otázka je, jestli jsou na vyšší rychlost dimenzované mechanické vlastnosti stroje.
5. 17″ kola jsou skutečně super, nechtěl bych se kodrcat přes výmoly na standardních skútrových kolech.
6. Dává to i hodně prudký kopec, ale předpokládám, že dojezd se příslušně zkrátí.
Díky za doplnění informací k elektromotorce !!!
1. 🙂
2 . Cena za necelé 2 kWh je trošku vyšší, ale pokud na to kouknu prakticky:
osazení podobnými LiFePO 4 (16 čl. 40Ah) + balancery stojí cca 23 tis. + hodiny práce se zapojením, hmotnost cca 25 kg, takže tento akumulátor který má hmotnost poloviční , je kompletně hotový (pokud je kvalitní a „vydrží“) dává prostě smysl.
3. Tak to je naprosto parádní přístup k věci.
4. V tomto případě bych záruku neřešil 🙂 60 V aku zvládne určitě víc než 45 km/h a jízda je o něčem jiném, ale správný postřeh se kterým se ztotožňuji, mechanické vlastnosti (tuhost rámu) budou asi víc omezující než roztočení motoru !
5. Naše 10″ kola to je opravdu na rozbité silnici… nepopsatelné…
6. Doufám, že se dostanu co nejdříve ke skutečnému změření… ( nastoupat kilometr do kopce a zase dolů není u nás problém 🙂 a porovnám to s jízdou po rovině. Dle zkušeností to zas tak velký rozdíl nebude.
Osobně mi přijde zásadnější hmotnost a rychlost (od 50 km/h odpor vzduchu) a na to navazující vyšší odběr proudu z akumulátoru a tím snížení jeho kapacity. Ale to se dá vše zjistit (ve chvíli volna 🙂
Motocykl super soco je dimenzován na rychlost přes 100km/h omezení je pouze pro naplnění pravidel EU pro mopedy v nečlenských státech Asii a Americe je rychlost neomezená.
Návody na odblokování jsou na youtube. Odblokování a nasledné využívaní maximální rychlosti pouze sníží dojezd z cca 80km na cca 60km.
SOCO nemá problém se zatáčením ani opakovaným bržděnim při 80km/h.
Díky za upřesňující informace k elektromotorce SOCO !!
Snížení dojezdu při použití vyšší rychlosti je samozřejmě logické (odpor vzduch, vyšší proud z akumulátoru v závislosti na kapacitě), pokud je SOCO mechanická tuhost konstrukce použitelná, je to paráda. Náš elektroskútr IO1500GT by dle mého 80km/h a více nepobral hlavně z důvodu tuhosti kontrukce…
Dobrý den,
mám na Vás velkou prosbu, rád bych si pořídil elektroskútr, ale přiznám se že v tomto jsem úplně nepolíbený. Samozřejmě jsem si přečetl pár článků, recenzí – hlavně tedy u Vás, a tímto Vám i chci poděkovat, že se zaobíráte touto problematikou vysvětlujete jak se to má a u uvádíte některé pojmy na správnou míru. A laik jako já má aspoň trochu možnost pochopit na co si dát pozor a jaký je vlastně výběr.
Hledám něco co by mělo dojezd minimálně 50 km ( jezdím do práce 40 km- rovina, z kopce do kopce).
Baterii bych si vyndal a vždy dobil v práci (pracovní doba 12h) a jel zase zpátky domů. 🙂 Rád bych i kdyby to jelo víc jak 45/h, což jsem pochopil, že je v nynější době problém, i když nechápu, proč se to omezuje na tuto rychlost (je mi jasný EU) 😀 ( hodně mě zaujala GOGORO, ale v nynější době se u nás neprodává, teda aspoň sem na to ještě nepřišel.
Já 187 cm – 98 kg
Děkuji moc za odpověď a případnou radu
Moc zdravím, připravuji si zase materiály pro letošní rok o možném nákupu použitelných elektroskútrů u nás. A rovnou … je to problém 🙁
Z důvodu vyjmutí baterie se nabídka zužuje, pro pravidelnou vzdálenost 40 km se musí rozhodně jet více než 45 km/h a při Vaší výšce musí být minimální výkon 3kW !!! Hezká ukázka jízdních vlastnosti 3kW stroje v reálném provozu je například zde (jedná se sice o elektromotorku, ale je vidět zrychlení, rychlost a rovněž popsané tech. zpracování apod…) SuperSoco elektromotorka recenze. A je vidět, že tento výkon je opravdu minimum a to nejde nikde v kopcích.
Samozřejmě hodně záleží na cenové dostupnosti, například cena orig. náhradního akumulátoru je hodně nadsazená. Tak uvidíme…
To jsme dva, jen s tím rozdílem, že já mám těch 45 km jedním směrem v kopcích (Kamenný Újezd – Prachatice přes Český Krumlov – Chvalšiny a Chroboly). Navíc mám 185 cm a 105 kg, nejsem žádný střízlík :D. Ideální by bylo něco, co jede aspoň 90 po rovině, abych ujel kamionům, umělo by rekuperaci na dlouhých klesáních a mělo dojezd aspoň 100 km. Dobíjení v práci bych si zařídil. Ale jak jsem se tak rozhlížel, plus recenze tady na stránkách, začínám být z té mizerie zoufalý. Buď je to stroj s parametry, které by jakžtakž vyhovovaly, ale za cenu Škody Rapid, nebo jsou to prdítka s mizernou rychlostí a ještě mizernějším dojezdem.
Uvidíme, třeba se něco někdy vynoří…
Zdravím, v okolí Prachatic jsem nedávno byl, kopce tam zkrátka jsou… takže nějaký slabší skútr opravdu ani NEZKOUŠET.
Mám stále hodně podobných dotazů a je to naprostá „frustrace“ z nemožnosti něco pořídit nebo alespoň smysluplně poradit. Přesně jak píšete, pořídit „něco“ za cenu nového automobilu považuji za nesmysl a elektroskútry stojící ještě opravdu „ranec“ jsou parametry hluboko pod mým očekáváním.
A rovněž mi nepřijde smysluplné škatulkování městský skútr a jiný a ještě jiný. Chápu, žes „malé auto do města“ se úplně nehodí na cestu k moři, ale i to „auto do města“ tam bez problému dojede a za téměř srovnatelnou dobu jako „obrovská limuzína“. Narozdíl od „elektroskútru do města“, který nedojede v rozumném čase ani za město. Stále musím srovnávat např. Hondu PCX, která stojí stejně (spíše méně) než nejhorší z použitelných elektroskútrů, ale je rychlostí i dojezdem zcela jinde…. A nikdo si nebude pořizovat elektrický stroj který je dražší a horší než stroj na benzín, pokud se potřebuje smysluplně přepravovat… A že si pár nadšenců koupí kolo nebo koloběžku je skvělé a mají mojí podporu, ale smysl ekologie tak je je stále prezentovaný v tom skutečně nevidím. 🙂
Zdravim, super prace. Jeste jsem nenarazil a podobný souhrnný web o elektrostrojich jedné stopy.
Ještě bych upozornil ze v červenci by se mel objevit novy super soco s 5kw motorem a motorem ve středu, rychlost 100km. O moc více informaci jsem o něm bohužel nenašel.
Díky moc, potěší to !!
Spíše vidím co by tam ještě mělo být a není, ale čas je jenom jeden…
Elektroskútry v roce 2019 nad 45 km/h mám rozepsané…
Na Soco se musím podívat, takové parametry by už dávaly smysl, zvláště pokud by odpovídala i rozumná cena -:)
Pozdravujem mam elektroskutra..mozete my zaslat nejaky link alebo navod ako ho odblokovat….dakujem..mam na nom .max.45km..1600w hub motor. A 60V