Výměna řídící jednotky KELLY s rekuperací se podařila.
Po prvním úspěšném zapojení obráceným směrem, šlo již dále všechno podle plánu.
Samozřejmě, že během montování se opět „nestíhalo“ fotit a rovněž první jízda je pouze z roztřeseného fotoaparátu v ruce (třásla se jak ruka z nervozity, tak skútr z rozbité silnice a kamera se zapomněla nabít, pozn. red.), takže záznam je pro publikování zcela nepoužitelný. Nicméně zkušené oko 🙂 z něho rozezná chování nové řídící jednotky KELLY KEB s rekuperací a to jak při jízdě do kopce, tak při sjezdu.
Chování nové řídící jednotky KELLY KEB s rekuperací v elektroskútru.
Rozjezd : Očekávalo se, že elektroskútr bude po výměně řídící jednotky „živější“ a to je ! Krátce po startu do kopce je při podržení plného výkonu schopen elektrický skútr vyrazit s příkonem až 4400 W ( více než 90 A) . Oproti minulým max 2800 W je to rozdíl značný, jistič to chvilku vydrží a čínský palubní wattmetr se občas varovně přetížením krásně rozbliká… (takže také vydrží)
Rychlost : Po rychlém dosažení cca 40 km/h (bavíme se o jízdě do kopce cca 6-8% stoupání) klesne příkon na přijatelných cca 3000W (60A) a tak drží. Na rovině dosahuje elektrický skútr svých 45 – 48 km/h.
Rekuperace (Rekuperace, nebo-li brzdění motorem se současným dobíjením akumulátoru.) : Nastavení jednotky na 50 % je dostačující a zcela vyhovuje. Samozřejmě, že se v našich kopcích nevyhneme použití brzdy, ale při troše cviku bude možné používat dobrzdění pomocí rekuperace častěji. Na snímku vpravo je vidět nulový odběr při rozsvícených světlech během rekuperace.
Více informací o stylu jízdy se již připravuje a v tuto dobu se přidává druhé (provizorní) měření dobíjecího proudu při rekuperaci.
Osobně jsem zvědav na přínos rekuperace, protože po 5 letech zkušeností řízení bez rekuperace, bude srovnání patrné na první kouknutí voltmetru.
Fotografie z montáže řídící jednotky Kelly KEB s rekuperací v elektroskútru IO1500GT
Výměnu se snažil provádět: Elektroskútrista, Výměnu nakonec provedl: Elektroskútrista a spol.