První jízda elektroslútru v roce 2019 - ohlédnutí

Ohlédnutí : první letošní jízda elektroskútru v roce 2019

Letošní první jízda byla v jedné věci zcela unikátní. Probuzení ze zimního spánku bylo opravdu časné. První jízda předběhla počasí a za tři dny potom se již opět snášel sníh. A na sníh není ani elektroskútr a hlavně jezdec vybaven, takže poté následovalo ještě několik dlouhých dnů odpočinku.

První letošní jízda elektroskútru 

První jízda 2019 - před startem 1) již rok nepoužívaná náhradní řídící jednotka
První jízda 2019 – před startem

První letošní jízdu elektroskútru ale zmiňujeme hlavně proto, že se poprvé zásadně lišila od předchozích. A to tím, že se nic nedělalo. 🙂 Jediná příprava před jízdou bylo během pití kávy a oblékání necelé hodinové nabíjení základní nabíječkou 3A. Poté již následoval bezproblémový odjezd do letního zázemí k nově zabudované nabíjecí stanici.

Délka, rychlost i spotřeba prvni  jízdy elektroskútru IO1500GT byla spíše podprůměrná. Akumulátor nepřekvapil ani nadměrnou kvalitou, ale ani se nijak zásadně neprojevil zhoršením. Při odběru proudu 80 A a více neklesalo napětí pod 48 V. To vše je samozřejmě subjektivní pocit. Vzhledem ke krátké trase a neúplnému nabití  je stav akumulátoru neměřitelný. Nenahuštěná přední pneumatika odvedla poctivě svojí práci a přidala řádně na valivém odporu.



 

Parametry jízdy:

Ujetá vzdálenost dle GPS : 15,67 km 
Spotřeba celkem : 0,65 kWh
Spotřeba na 1 km : 41,48 Wh/km
Průměrná rychlost: 29,8 km/h
Nastoupáno/sestoupáno : 523/381 m

První jízda 2019 - stav wattmetru v průběhu jízdy
První jízda 2019 – stav wattmetru v průběhu jízdy

Vyšší spotřeba a nízká průměrná rychlost způsobeno:

  1. Start trasy leží o 150 metrů níže než cíl
  2. Zcela neúsporná jízda bez plynulého rozjíždění (testování chování akumulátoru) 
  3. Podhuštěná přední pneumatika, cca 0,6 Atm. 🙂 
  4. Neustálé zastavování z důvodu dokumentace.

 

 

Fotografie a dokumentace z první jizdy v roce 2019



 

Řídil, měřil, dokumentoval: EL

Napsat komentář