Zcela nefunkční wattmetr – drobná závada, jednoduchá oprava.
Během jízdy se náhle odběr proudu začal lišit od skutečných hodnot při jízdě do kopce. Při rychlosti 40 km/h do kopce nemohl být zkrátka odběr 7 A.
V tu chvíli jsem začal tušit, že se jedná o nejslabší článek v zapojení a to o vodiče vedoucí zezadu spodem do pohyblivé části řidítek.
Po prvotním změření bočníku přímo na svorkách wattmetru s výsledkem neprůchozí, se to potvrdilo.
Po opětovné rozebrání sedla (po úpravách jej nyní drží pouze dvě matičky místo dvou matic a třech šroubů, pozn. red.) byla závada patrná na první kouknutí (viz fotodokumentace níže). Kabelové oko bez bužírky se nejspíš uklepalo.
Kablík byl opět naletován a opraveno !
Oprava wattmetru byla jednoduchá – jezdíme dál…
Dnešní stav: vzhledem k teplotám pod nulou, se již připravuje přejetí a zazimování elektroskútru a příprava na další úpravy.
V plánech na letošní přestávku je přidělání speciálního měření napětí každého článku s akustickým hlídáním podpětí. Příští (šestá) sezóna LiFePO baterie by se tak mohla dočkat přesného měření jednotlivých článků a zjištění zda je ve skútru nějaký slabší LiFePO článek…
Kapacitní zkoušku již letos vynecháme… po jízdě dlouhé téměř 80 km to není považováno za nutné.
Fotografie z drobné závady wattmetru v elektroskútru.
Hledal, fotil, testoval: EL, pájel a měřil: MF