Elektrický skútr IO 1500 GT ukazuje příkon v kopci.
Jednoduchá ukázka závislosti rychlosti na příkonu elektroskútru.
Nápad na video přišel v kopci při pomalé jízdě, při pojídání zmrzliny, koukáním na wattmetr a koukáním jak se to vleče. Realizovaný byl bez přípravy ihned po snědení zmrzliny a točený tím „co zrovna bylo při ruce“ 🙁 . Proto prosím tolerujte zhoršenou kvalitu záznamu i provedení během vrávorání na elektroskútru.. (pozn. redakce)
Byla snaha o postupné udržení příkonu:
- 1000 W
- 1500 W
- 2000 W
- 2500 W
(což se moc nedařilo 🙂 )
Stoupání téměř konstantní: 6 % (měřeno google maps a gps).
Z tohoto jednoduchého pokusu je krásně vidět téměř přímá úměra závislosti rychlosti na příkonu a to z důvodu zanedbatelného odporu vzduchu. Při snaze o vyšší rychlost elektroskútru (obecně skútru) cca nad 50 km/h již začne hrát svojí roli odpor vzduchu a takto jednoduše je již o příkonu nedá uvažovat.
Video ukázka závislosti rychlosti na příkonu elektroskútru.
Motal se, filmoval (dá-li se to takto nazvat) a měřil: Elektroskútrista
Super, zajímavé – mohl bys to dát do přehledné tabulky? Bylo by to lepší než koukat na video 🙂 Díky!
Byl to pouze momentální (dost blbě realizovaný) nápad. Už jsem našel definovaný, klidný kopec, tak ho zkusím několikrát elektrickým skútrem projet nahorudolů, změřit a sepsat. Jde hlavně o to upozornit na zrádnost podcenění výkonu. Zkušební jízda elektroskútru s výkonem (příkonem) 500 W na atletickém oválu se totiž může zdát naprosto úžasná. A při zdolávání prvního „zvlněného“ místa na silnici přijde zklamání …
Tabulka by byla dobrý nápad… hned jak bude čas 🙂