Rok 2018 a nabídka elektroskútrů v ČR a krátké recenze.
Zjišťování nabídky elektrických skútrů v roce 2018 na našem trhu z pohledu běžného zákazníka, který prohlíží internet.
Elektroskútry v nabídce jsou, přesto se na silnicích v roce 2018 nijak zvlášť neuchytily. Zatím se nebudeme pouštět do rozboru proč, ale koukneme se, co lze u nás zakoupit a co je použitelné.
Co je tedy možné v roce 2018 smysluplně na našem trhu koupit, jaké firmy ještě elektroskútry nabízejí a kdo je začal nově prodávat ? Jaké firmy postupně svou nabídku elektroskútrů minimalizovaly nebo zcela zrušily ?
Do tohoto seznamu „recenzí“ nezahrnujeme elektroinvalidní vozíky, protože je to zcela jiná kategorie někdy nesprávně řazená mezi elektroskútry. Dále nezahrnujeme elektromotorky a rovněž nezahrnujeme pseudoelektroskútrokola s maximální rychlostí 25 km/h bez řp, která neodsuzujeme, ale se kterými nemáme žádné zkušenosti.
AKUMOTO : Největší prodejce elektrických skútrů u nás. Po několika propagacích v TV, propagací s větší energetickou společností a vcelku slušném začátku, nenabízí elektroskútry již žádně. Nyní je největší prodejce elektrických kol u nás.
HANSCRAFT : Rovněž před pár lety velké ambice, nyní „ELEKTROSKÚTRY HANSCRAFT – JIŽ NEJSOU V NABÍDCE“
Eskútr.cz : Nabízí elektrické skútry různých výkonů a konfigurací na přání, dále alternativní odrážedla a hlavně stále ještě poměrně dost doplňků a náhradních dílů pro starší elektroskútry.
Další větší či menší firmy mají elektroskútry většinou jako menšinový doplněk sortimentu elektrokol, klasických skútrů či invalidních akumulátorových vozíků. A na ně se zkusíme podívat a okomentovat. Opravdovou dostupnost těchto skútrů jsme nezjišťovali a věříme pouze firemním materiálům na webu a v eshopech.
A nyní již konkrétně z nabídek elektrických skútrů, které jsme dohledali na našem trhu. Pokud jsme něco zásadního přehlédli (bojíme se, že ne, pozn. red. ) napište, doplníme. Elektroskútry jsme netestovali, ale vzhledem ke zkušenostem si to umíme docela představit. Hodnotíme pohonné jednotky s akumulátorem a ne tvar páčky, ovládání klaksonu nebo počet litrů zavazadlového prostoru pod sedlem.
Elektroskútry s olověným akumulátorem.
Jedná se o „levnější“ varianty elektroskútrů, která se parametry tváří jako plnohodnotný elektroskútr, ale jeho použití je z důvodu životnosti olověného akumulátoru více problematické. Spíše než o recenze se jedná o krátké okomentování jednotlivých parametrů.
1. Elektroskútr SXT RAPTOR 1200
Cena s DPH (21 %) : 35 898 Kč (cena pouze orientační)
Konstrukce : Ocel a hliník
Hmotnost : 89 kg
Rozměry : 165 x 71 x 107 cm
Motor : 1200w Bezkartáčový nábojový (hub) motor Odběr proudu 20 A, po rovině s jedním lehkým jezdcem dostačující.
Nosnost : 150 kg
Brzdy : Hydraulická kotoučová / bubnová brzda
Baterie : 60V 20Ah lead acit baterie Olověné akumulátory s počáteční kapacitou 1,2 kWh.
Doba nabíjení : 6-8h
Max. rychlost : 45 Km/h
Max. dojezd : 60 km (v závislosti na terénu, teplotě a užitečném zatížení) Tabulková hodnota, skutečnost bude do 40 km a po pár jízdách začne klesat.
Výbava : Hydraulické pérování, alarm, tachometr, klakson
Závěr: Hezký, jednoduchý, malý elektroskútřík, vhodný na dojetí po rovině pár km do obchodu a zpět. Více dlouhodobě nezvládne a delší trasy rovněž nezvládne. Malé 20 Ah akumulátory trošku kompenzuje napětí 60 V.
Nabízí např.: e-scooters.cz
2. Elektroskútr SXT VIPER
Cena s DPH (21 %) : 39 489 Kč (cena pouze orientační)
Konstrukce : Ocel a hliník
Hmotnost : 98 kg
Rozměry : 174 x 72,5 x 110 cm
Motor : 1200 W bezkartáčový nábojový (hub) motor – konstantní výkon 1200 W / max. 2000 W Zřejmě řídící jednotka s tlačítkem pro krátkodobé zvýšení výkonu na 2 kW, což je rozhodně plus pro jízdu, ale velké mínus pro olověný akumulátor.
Nosnost : 150 kg
Brzdy : hydraulická kotoučová / bubnová brzda
Baterie : 60 V 20 Ah lead acid baterie (60 V x 20 Ah = kapacita baterie 1200 Wh. ) Ano, správně kapacita v olovu pouze 1,2 kWh.
Doba nabíjení : 6-8 hod.
Max. rychlost : 45 km/h
Max. dojezd : 60 km (v závislosti na terénu, teplotě a užitečném zatížení) Při hmotnosti elektroskútru se začne dojezd zkracovat od počátečních maximálních 40 km (a spíše méně).
Výbava : Hydraulické pérování, alarm, tachometr, klakson, usb nabíjení
Závěr: Vzhledově již hezký elektroskútr, stále však s olověným akumulátorem, který je vhodný pouze na pomalou jízdu, bez velké akcelerace, po rovině. Na delší trasy dlouhodobě nevhodný. Malé 20 Ah akumulátory trošku kompenzuje napětí 60 V.
Video z montáže elektroskútru SXT Viper (unboxing) a krátká ukázka z jízdy : youtu.be
Nabízí např.: e-scooters.cz , alza.cz
3. Elektroskútr EPOWER FORCE
Cena s DPH (21 %): 43 600 Kč (cena pouze orientační)
Výkon motoru: 1600 W Po rovině s jedním jezdcem dostačující, do horských kopců nedostačující.
Maximální rychlost až : 55 km/h Maximální rychlost je 45 km/h je to dané legislativou a rovněž omezovačem v elektroskútru, vyšší rychlost je nejspíše způsobena špatným tachometrem.
Maximální dojezd až 55 km Vzhledem k akumulátoru s kapacitou 1,2 kWh je maximální dojezd na začátku životnosti akumulátorů do 40 km a klesající...
Maximální stoupavost: 14°
Hmotnost 95 kg
Nosnost 158 kg
Šířka x výška x délka 75 cm × 182 cm × 131 cm
Typ baterie: olověná, gelová, bezúdržbová To je největší mínus elektroskútru.
Vyjímatelná baterie: ne
Spotřeba: 2,3 kWh/100 km Jedná se spíše o tabulkovou spotřebu těžce dosahovanou na silnici. Tam bude spotřeba 3 kWh/100km
Kapacita baterie: 5 x 20 Ah Při příkonu motoru 1600 W se odebírá proud 26 A, to je na tak malé olověné aku hodně.
Napětí baterie: 60 V Velké plus proti 48 V !!! Ale asi to nezachrání.
Závěr: Pokud se elektroskútr osadí alespoň LiFePO články, bude jezdit po rovnějších úsecích bezproblémově.
Nabízí např.: elektrokola-skutry.cz , elektropower.cz , elektrokolaostrava.cz ,
4. Guewer Elektroskútr Classic 2000W
Cena s DPH: 31.400 Kč (cena pouze orientační)
Výrobce : Guewer Modelová řada stará více než 10 let…
Výkon motoru: 2000 W trvalý Příkon odpovídající 48 V, více již prakticky není možné použít.
Typ motoru: střídavý, bezkartáčový motor s oběžným pláštěm
Rychlost: 38 km/h, 45 km/h, 50 km/h – nastavitelné přepínačem Samozřejmě max 45 km/h ( a to na rovině mírně nakloněné směrem dolů 🙂 všechna vyšší čísla jsou pouze reklamním trikem (tachometr např. někdy ukazuje o cca 10-15 km/h více než je skutečnost)
Dojezd: 60-70 km Dojezd maximálně 40 km na začátku.
Typ baterie: 48V 35 Ah silikonová, bezúdržbová Olověný nevhodný snadno měnitelný akumulátor
Regulátor: 48V 50 A
Doba nabíjení: 6-8 hodin
Nabíječ: procesorový nabíječ s automatickým odpojením
Počet nab. cyklů: 500 Ne u olověných akumulátorů.
Kola: 10′ hliník
Pneumatiky: přední, zadní 10 x 3′
Brzdy: přední i zadní disková
Tlumiče: hydraulické
Zatížení: 150 kg
Rozvor: 1220 mm
Rozměry: 1700 x 670 x 1020 mm
Výška sedadla: 770 mm
Hmotnost: 100 kg
Závěr: Prakticky stejný typ elektroskútru (motorovou výbavou) jako používá elektroskútrista.
Nabízí např.: netkram.cz , elektrickybicykl.cz
Recenze např.: hybrid.cz , hybrid.cz
5. Guewer RETRO skútr (2000W)
Cena s DPH: 36 500 až 40 150 Kč (cena pouze orientační)
MOTOR TYP: střídávý, bezkartáčový
NAPĚTÍ: 48 V
VÝKON: 2000 W trvale (dle norem EU)
BATERIE TYP: olověná, bezúdržbová / NAPĚTÍ: 48 V / KAPACITA: 34 Ah
DOBA NABÍJENÍ: 8 – 10 hodin
NABÍJEČKA: automatické odpojení při nabití
MAX. RYCHLOST: 45 km/h
REGULACE RYCHLOSTI: akcelerátor – otočná rukojeť
DOJEZD: až 50 km (dle terénu a nastavení jezdce) Nevím jak nastavit jezdce, ale hlavně dle akumulátorů a to do 40 km a na začátku životnosti.
ZATÍŽENÍ: 120 kg
Závěr: Stejný typ pohonu jako předchozí Guewer Classic.
Nabízí např.: elektrickybicykl.cz , ecobike.cz
6. Elektroskútr Guewer ELEGANT
Cena s DPH: 32 400 Kč s DPH (cena pouze orientační)
výkon motoru : 2 000 W trvalý
typ motoru: střídavý, bezkartáčový motor s oběžným pláštěm
rychlost: 45 km/h – dle norem EU
dojezd: 65 km
typ baterie: 48V 38 Ah, bezúdržbová
regulátor: 48V 50 A
doba nabíjení: 6-8 hodin
nabíječ: procesorový nabíječ s automatickým odpojením po ukončení nabíjení
počet nab. cyklů: 500
kola: 10′ hliník
pneumatiky: přední, zadní 10 x 3′
brzdy: přední disková, zadní bubnová
tlumiče: hydraulické
zatížení: 150 kg
rozvor: 1 300 mm
rozměry: 2000 x 900 x 1200 mm
výška sedadla: 900 mm
hmotnost: 90 kg
Závěr: Opět podobný typ pohonu jako předchozí Guewer Classic. Viz předchozí poznámky.
Nabízí např.: elkola.eu
7. Elektroskútr HERO T6 – 4000W
Cena s DPH (21 %): 59 900 Kč (cena pouze orientační) A na skútr s olověným akumulátorem docela velká.
Maximální rychlost (km/h) : 80 km/h S „turbem“ údajně 100 km/h, ale současně se zrychlenou likvidací olověných akumulátorů.
Maximální dojezd (km) : 50 km Při prvních pár cyklech asi ano…
Nabíjení akumulátoru (hod.) : 2-8 hod
Typ akumulátoru : gelový, bezúdržbový To je největší mínus elektroskútru.
Kapacita akumulátoru (Ah) : 6x36Ah Tzn. kapacita přes 2 kWh, žel v olovu.
Rekuperace (samodobíjení) : ANO Samozřejmě malé plus k dobru
Napětí baterie : 72 V U elektroskútru s příkonem 4 kW nutnost
Výkon (W) : 4000 W Jedná se spíše o příkon.
Závěr: Docela hezká napodobenina jedné slavné značky a pokud se elektroskútr osadí Lithiovými články, bude jezdit kdekoliv a svižně. Bez nových akumulátorů je náš odhad spokojené jízdy tak maximálně rok. Pak již jen utrpení. Jaké je samotné konstrukční provedení rámu apod. nemůžeme u elektroskútru hodnotit.
Nabízí např.: cbelektrokola.cz
Video z popojíždění např. zde: předvádění – cbelektrokola
Video ze závady zde: HERO T6 – závada
8. Elektroskútr Vision (sice se nejedná o čistý elektroskútr, ale všichni jej tak prezentují.)
Cena s DPH (21 %): 68 900 Kč (cena pouze orientační)
Maximální rychlost : 80 km/h
Maximální dojezd : 60 až 70 km Ne s olovem a při odběru 40 A… to prostě nedá…
Výkon motoru : 3000 W
Hmotnost : 138 kg
Nosnost : 150 kg
Spotřeba : 3 kWh/100 km Ano, při max. rychlosti do 50 km/h možná, při vyšší rychlosti se začne projevovat odpor vzduchu atd. a spotřeba půjde nahoru.
Šířka x výška x délka : 780x1040x1740
Typ baterie : gelová, bezúdržbová Velké mínus olověný akumulátor.
Kapacita baterie : 32 Ah Olověný akumulátor, kapacita je nevyzpytatelná a hlavně klesající.
Napětí baterie : 72 V Velké plus za napětí i když v případě příkonu 3kW je to spíše z nouze ctnost…
Závěr: Pro někoho hezký vzhled, ale cena s olověným akumulátorem vysoká a nutnost později předělání na Lithium.
Nabízí např.: cbelektrokola.cz , eco-future.cz , tlamka.cz
Pokračují konečně skútry s akumulátory Lithium…
Elektroskútry s akumulátory Lithium…
Konečně začínají smysluplné elektroskútry ovšem za nesmysluplné ceny 🙂
9. Elektroskútr SXT GEKKO V2
Cena s DPH (21 %): 64 289 Kč (cena pouze orientační)
Konstrukce : Ocel a hliník
Hmotnost : 90 kg
Rozměry : 170 x 66 x 105 cm
Kola : 3,00 -10″ Bezdušová nafukovací pneumatika
Motor : Bezkartáčový DC nábojový motor (konstantní 1200w / max. 2000w) Hraniční výkon pro aspoň trochu smysluplnou jízdu.
Nosnost : 150 kg
Brzdy : Hydraulická kotoučová / bubnová brzda
Baterie : 60V 23Ah Lithium Ion LiOn akumulátor s kapacitou 1,38 kWh, moc se za tu cenu někdo nepředal, ale konečně to není olovo.
Doba nabíjení : 2-2,5 hodiny dodávanou rychlo nabíječkou 10A
Max. rychlost : 45 km/h Klasický omezovač.
Max. dojezd : 70 km (v závislosti na terénu, teplotě a užitečném zatížení) S touto kapacitou a hmotností je dojezd spíše pod 50 km.
Výbava : Hydraulické pérování, alarm, tachometr s LCD, klakson
Závěr: LiOn akumulátor (sice zatím menší kapacity) už poskytne trošku záruku dojezdu i pro více než jeden rok. Rovněž konstrukce je normální a zřejmě i prakticky využitelná, taška pod nohu, drobnosti pod sedlo, možnost přidělání zadního boxu… Na tomto elektroskútru by se již dalo jezdit, ale … více o poměru cena, užitná hodnota a benzin si asi napíšeme v návaznosti na tuto nabídku elektrických skútrů.
Nabízí např.: e-scooters.cz , alza.cz
Dovozce na Slovensko : erevolution.eu
10. Elektroskútr SXT Z3
Cena s DPH : 76 990,- Kč (cena pouze orientační)
Nabíjení : 6 h,
Baterie : Lithium-Ion 60V 26Ah Panasonic Kapacita akumulátoru LiOn 1,56 kWh – žádná sláva.
Rychlost : 45 km/h Klasika
Motor : 2000W Klasika
Nosnost 200 kg,
Stoupání 21%,
Dojezd 70 km Tak to jistě ne.
Maximální dojezd NEDC : 60 km Tak to také ne, pod 60 km je správně.
Rychlonabíjení : na 80 % 120 min Prý rychlonabíjení 🙂 ale ze 60 %
Klasické nabíjení : na 100 % 6 h Takže 80 % = 2 hodiny , 100 % = 6 hodin z toho plyne zbývajících 20 % = 4 hodiny ….
Kapacita baterie : 26 000 kWh To je slušný …. překlep
Výkon : 2 kW
Maximální rychlost : 45 km/h Za tuto cenu, bych čekal více
Točivý moment : 120 Nm
Počet míst 2
Hmotnost 85 kg
Závěr: LiOn akumulátor je sice již použitelný, ale u tohoto modelu je opět dost malá kapacita. Skútr již zvládne ujet s přehledem 50 km, ovšem za jakou cenu…
Nabízí např.: alza.cz
11. Elektroskútr EMCO Novi C1500
Cena s DPH : 126 290,- (cena pouze orientační) Pokud se nejedná o překlep !
Nabíjení: 3 h,
Baterie: Lithium-Ion 48V 56Ah, Kapacita 2,688 kWh Za tu cenu, jenom tohle ?
Rychlost : 45 km/h, To snad nééé… ?
Motor : 1500W, Opravdu ?
Nosnost : 150 kg,
Stoupání : 15%,
Dojezd : 100 km Jo to za dvě a půl hodiny po rovině dá.
Závěr: LiOn akumulátor je sice již docela použitelný, ale 45 km/h, příkon 1,5 kW za nevyslovitelnou cenu… co na to napsat……
Video: youtube.com
Nabízí např.: alza.cz
12. Elektroskútr EMCO Novantic C2000
Cena s DPH : 129 990,- (cena pouze orientační) A cena je i pěkná…
nabíjení : 3 h,
baterie : Lithium-Ion 48V 56Ah Kapacita 2,69 kWh, ale jen 48 V je krok zpět
rychlost : 45 km/h Tak málo za tak hodně ?
motor : 2000W Tak málo za tak hodně ?
nosnost : 180 kg,
stoupání : 17%,
dojezd : 100 km jen tak tak… spíše né 🙂
Závěr: LiOn akumulátor je sice již použitelný, ale 48 V a 45 km/h ? To je opravdu málo muziky za hodně…
Nabízí např.: alza.cz
13. Elektroskútr EMCO Nova R2000 černá ( viz předchozí model )
Cena s DPH 133 990,- (cena pouze orientační)
nabíjení : 3 h,
baterie : Lithium-Ion 48V 56Ah Kapacita 2,69 kWh
rychlost : 45 km/h
motor : 2000W
nosnost : 180 kg,
stoupání : 17%,
dojezd : 100 km jen tak tak… spíše né 🙂
Závěr: LiOn akumulátor je sice již použitelný, ale 48 V a 45 km/h ? To je opravdu málo muziky za hodně…
Nabízí např.: alza.cz
14. Elektroskútr Čezeta Luxusní model 506
Cena s DPH : 300 000,- až 400 000,- Kč a více (cena pouze orientační) No, co sem napsat.
Perfektně zpracovaná nová generace Čezety zachovává design padesátých let, zjednodušený jednoduchými a elegantními liniemi pro modernější vzhled. Čezeta je vyvinuta a vyrobena v České Republice,
506/01 nominální výkon : 5.7kW / boost 8kW nabízí zrychlení 0-50 km/h za 4,5 sekundy
maximální rychlost : 85km/h (lepší než skútr 125cc).
506/02 nominální výkon : 9.2kW / boost 11kW nabízí zrychlení 0-50 km/h za pouhých 2,7 sekundy
maximální rychlost : 120 km/h (stejně jako sportovní skútr 300cc)
Závěr: Tak konečně, tento elektrický skútr splňuje mnoho z požadavkú na elektroskútr !!! Až na Cena s DPH
Vyrábí a nabízí : cezeta.cz
Co napsat o elektroskútrech na závěr ?
Je vlastně nepochopitelné, že se stále prodávají elektroskútry s olověnou, gelovou baterií, která není pro tyto účely vůbec vhodná.
Je vlastně nepochopitelné, že po tolika letech tady není rozumný použitelný elektrický skútr. To znamená: akumulátor lithium (LiOn, LiFePO) s kapacitou 4 kWh a více, motor s příkonem 5 kW a více, řízenou rekuperací, rychlostí alespoň 80 km/h a přijatelnou cenou…
Je vlastně nepochopitelné, že se stále mluví :“ ušetříte náklady, pouhých 0.oo Kč na kilometr a blabla… a elektroskútr v současné době nákupem překoná veškeré náklady na provoz benzínového. A to přitom dojedete méně, tankujete déle, jedete pomalu a běda, když máte nějakou opravu.
Elektroskútrů je samozřejmě na trhu mnohem více, ale výše zmíněné jsou vybrané rychlým „brouzdnutím“ po internetu a snad i dostupné.
První doplnění nabídky a recenze elektrických skútrů v roce 2018 zde >>>
Fotografie elektroskútrů nabízených v ČR v roce 2018
Neověřované materiály internet (viz odkazy)
Krátké recenze se snažil zpracovat: Elektroskútrista
Dobrý den,
za mne jedna otázka: „Je problém koupit rozumný elektroskútr jen v ČR nebo se prostě nevyrábějí nikde?“
Zdravím,
bylo by na dlouhou debatu co je „rozumný“ elektroskútr :-), nicméně JE problém koupit „rozumný“ skútr i všude jinde. A mám pro tvrzení jednoduchý důkaz i bez „gůglování“.
Protože i jinde elektroskútry nejezdí !!!
Všude kam se dostanu, tak jsem samozřejmě elektroskútry přitahován 🙂 a na všech silnicích jich je opravdu jako šafránu. A to má pouze jedno vysvětlení, že „rozumné“ (samozřejmě pro každého jiné) elektroskútry zkrátka nejsou k mání. Pokud by totiž byly, tak by se i prodávaly !!! Stejně dobře, jako se stále prodávají běžné benzínové.
Ale to je na delší povídání…
Nemáte v recenzi elektroskútr Akumoto 600 ?
baterie LiFePo4, L85 HARD, 3kW, stáří 5 let, najeto 2500 km, garážovaný, 2. majitel:
reálně a po zkušenostech je dojezd 40-50km, max. rychlost 55-60 km/hod, max. doba nabíjení 5hod (u nabíječky 6A), skútr bez údržby, pohodlný, vyloženě pro lidi co dojíždí po městě do práce 5-10km nebo po nákupech a nechtějí se otravovat v MHD nebo v kolonách auta. Nabíjím 1-2x týdně v zaměstnání. Po kontrole je baterie min. v 95% stavu. Koupeno do 30tis. Kč, jinak bych do toho nešel. Event. náklady do budoucna (nabíječka 3,5 tis. Kč, nová baterie 25tis. Kč, repas baterie 15tis. Kč) – samozřejmě, to je už na zvážení, zda si pak nekoupit něco jiného. Ale věřím, že třeba do 2 let půjdou čínské články/baterie cenově dolů. Obecně části skútru se vyrábí v Číně, Akumoto se montovalo v SR/ČR.
V opačném případě si pořiďte benzínový skútr, kterých je na trhu čím dál více, ale samozřejmě počítejte i s mínusy..
Děkuji za doplnění,
vybral jsem pouze elektroskútry, které jsou letos (rok 2018) v prodeji a po informaci od Akumo.cz jsem zjistil, že již elektrické skútry dále nevyrábí. Prodávají pouze elektrokola.
Velká škoda ! Sice to byl čínský stroj (což jsou skoro všechny „levnější“), ale působil opravdu dobře a měl jsem z něj dobrý pocit. Navíc určitá záruka servisu atd…
Jedna správně „načasovaná“ firma by určitě povědomí a následný prodej elektroskútrů mohla u nás nastartovat. Města nemáme nijak rozlehlá, pro nabíjení elektroskútru stačí jakákoliv zásuvka (bez nutnosti drahého stojanu) atd… Podobné hezké elektrické skútry měla např. firma Hanscraft (dnes již také pouze nabídka elektrokol a vířivek).
Pokud pošlete i další podrobnosti (třeba s obrázkem), rád je (po dohodě a schválení) zveřejním. Je dobré ukázat, že něco funguje !
S odhadem ceny akumulátorů bych byl opatrný 🙂 před 5 lety jsem kupoval LiFePO a nyní stojí o pětinu víc… Informoval jsem se a prý je stále větší poptávba než nabídka, takže není důvod zlevňovat….
To máte pravdu, před několika lety cena baterie byla poloviční (cca 10-15 tis. Kč). Nicméně přes aliexpres apod. se dají sehnat články levněji (tuším typ 18650), ale samozřejmě nutností je odborné sestavení a znalost.
Ano, tyto skútry se již nevyrábí, fa. Akumoto se vrhla na elektrokola, ale v roce 2017/18 se na bazaru objevilo několik kusů těchto skútrů. Otázkou je kvalita, já jsem trefil na dobrý garážovaný kus s méně ujetými km. Doporučuji před zakoupení kondiční servis baterie a kontrolu nabíječky!
Ještě k doplnění:
nutný řidičský průkaz (AB), výhodou je vyjímatelná baterie (52V), skútr je prakticky bez údržby, pohodlný, tichý a jak již jste uvedl, plusem je servis v ČR. S jízdou do kopce to asi nebude žádná sláva (nezkoušel jsem). Skútr samozřejmě uveze dvě osoby, ale nečekejte že pojedete rychleji než 30 km/h a bude mít drajf.
Zdravím,
tento elektroskútr Akumoto s 3kW motorem Vám bude určitě sloužit dobře a opravdu bez údržby. Já sice do elektroskútru stále „vrtám“ ale je to spíše pro zjištění možností a zviditelnění elektroskútrů touto formou než z důvodu zásadních oprav i po najetí 12 000 km.
Ještě k výměně akumulátorů a celkově k elektroskútrům. Už jsem o tom přemýšlel a jsou v podstatě dvě roviny.
1) První uživatel je schopen si zakoupit a následně vyměnit jakýkoliv typ akumulátoru. Ale můžu Vás ujistit, že než jsem došel k jednoduchému řešení nových akumulátoru LiFePO a následně správnému nabíjení viz:
http://elektroskutrista.cz/2018/05/08/2-sezona-opet-novy-akumulator-lifepo4-48v-40ah/
a následné nabíjení
http://elektroskutrista.cz/2018/03/17/elektroskutr-nabijeni-a-balancovani-akumulatoru-podruhe/
dalo to dost práce.
2) Druhý uživatel, který potřebuje dostat hotový stroj, bez nutnosti se učit správné nabíjení. Benzínový skútr si také upravuje pouze malá část uživatelů, takže nemůžeme chtít po uživatelích elektroskútrů, aby byl z každého odborník na akumulátory, znal jejich typy, nabíjecí proudy, nabíjecí napětí, napětí jednotlivých článků atd…
A to je potřeba nejen prodávat elektroskútry, ale mít kompletní servis. Mnou používaný elektroskútr je v podstatě v Číně předělaný benzínový, což jak jsem zjistil, je vlastně výhoda, protože se dají koupit náhradní díly pro tento typ „benzíňáku“…
Je to na dlouhé povídání…
Dobrý den, mám tež Akumoto 600,
baterie LiFePo4, L85 HARD, 3kW, stáří 9 let, najeto 19700 km, garážovaný, já 2. majitel. Udělal jsem spousty úprav(ledkové osvětlení, tachometr,brzdy, větší pláště,nabíječka ve skutru,atd…) a jezdí pěkně. Samozdřejmě baterie už vydrží cc 30km, ale do práce a na nákup to stačí.
Zdravím, díky za tyto cenné informace !!!
Takto dlouho a pravidelně používané baterie už samozřejmě mají nárok jít s kapacitou dolů. V dnešní době by již neměl být problém později koupit nový (asi již spíše Li-on akumulátor) za „rozumnou“ 🙂 cenu, kterým by se stávající podařilo s menší úpravou nahradit.
Pokud je elektroskútr stále v dobrém stavu a s celkovým pocitem z jízdy jste spokojen, tak asi není důvod měnit.
Stále mám smíšený pocit, když tyto elektroskútry staré 10 let, v mém případě již 15 let, jsou technicky a cenově stále srovnatelné (někdy i lepší) než mnohé dnes běžně prodávané…
Ale to je na dlouhé diskuse…
Doporucuji https://www.niuskutry.cz/elektricke-skutry
Díky za info,
už jsem na ně koukal na alza.cz ( https://www.alza.cz/sport/niu-m1-pro?dq=5338042 ) , elektroskútřík hezký, stále se ale pohybuje na pomyslné (mojí) hranici „meze použitelnosti“. Kapacita baterie 1,5kWh, rychlost max 45km/h, motor 1600 W. Nyní např. mám u elektroskútr možnost příkonu při rozjezdu 4500W , oproti dřívějším 2500W je to úžasné, ale už jsem si zvykl a vlastně už mi to ani nepřipadá jako něco úžasného… (i když jsem z toho stále nadšený !!!! )
Dostal jsem už spoustu dalších nabídek elektroskútrů, tak to zpracuji a po Novém roce uvidíme, co je možné u nás sehnat na příští sezónu !!!! Sám jsem zvědav…
A jsem hodně zvědavý např. na Gogoro 2, zda se opravdu začne prodávat a s jakou cenou…
To jsem taky zvědavej s čím přijdou 🙂 Tak dej pak vědět jak ses rozhodnul. Já těmhle elektrickejm věcičkám hodně fandím.
Taky jsem zvědav. Teď nemám moc času, ale po Novém roce se zase kouknu. Např. na dotaz o Gogoro elektroskútru neodpověděl z prodejců nikdo.
A teď koukám, že tady už je vyprodáno ( https://www.alza.cz/sport/gogoro-2-plus-white-d5466330.htm ) jsem nějak nezaznamenal prodej :-)…
Nabídka elektroskútrů v dnešní době mi vůbec připadá jako kdyby prodejci automobilů vystavovaly Ferrari a prodávaly pouze koně se senem na měsíc zdarma….
… po Novém roce koukneme, oslovíme, zpracujeme a uvidíme 🙂
Gogoro 2 je přesně podle mé představy elektroskútru (tedy pokud nebude mít nesmyslný „evropský“ limit 45 km/h). Pořídil bych si k tomu baterie navíc, aby mi stačilo je v garáži jen přehodit. Přijatelná cena do 100 tis. Kč a klidně si pro něj zajedu třeba do Německa…
Gogoro myslím hodně předběhlo praktickou stránku jízdy elektroskútrů. Jen to rozšířit. Po letech jízd si vlastně uvědomuji zbytečnost tahat na elektroskútru (elektromotorce) „celou“ zásobu energie, když je možné jí každou chvilku vyměnit rychleji, než se stihne natankovat benzín. Umístění stojanů (třeba na stávající čerp. stanice) je zkrátka záležitost ekonomie, marketingu, cen, zisku atd. Ale myslím, že by to ve finále zkrátka začalo fungovat.
Jinak souhlasím, Gogoro 2 bych pořídil s dalším akumulátorem a nabíjel si v klidu doma 🙂 Uvidíme, po Novém roce…
Mám elekto skutr ,, Prince“ koupen u (ekopower CB) v roce 2010. Za tu dobu bez vážnějších závad ( pouze pichlá kola a výměna baterii,ulomena páčka se brzdovým spinačem). Jediné co lze vytknout je baterie. Ty jsou olovo-gel a sada váží 20kg. Co je problematické, protože denně se musí sada vytáhnot ze skutru a vynésti do 4 patra k nabíjení po ujetí ( +/- 18km) se zbývající kapacitou 25%. Tak bych měl zájem o skutr s lion baterii,bohužel nelze je koupit za přijatelnou cenu a bez nutnosti ŘP a čísla. 95% skutrů na trhu se dodávají pouze s olověnou baterii. V tom je ta potíž že o ně není zájem,ta se předně prodávají kola .Ale ty mají e motor pouze určen jako pomocný k odlechčení námahy šlapání,tudíž nemají patřičný výkon. A na dojezd do zaměstnání jsou vhodná do 2-5 km a v zimě nelze na nich jezdit.
Všichni by si měli dát pozor když chtějí koupit elektroskútr od někoho jiného i když je stroj nový záruka padá,vztahuje se jen na prvního kupujícího a vy jako druhý majitel máte stroj bez záruky.
Taková vyčůranost od společnosti Elektropower
Dobrý den,
zaznamenali jste nabídku e-skútrů NIU (M1 nebo N1) ?? Vypadá to, že to má slušnou baterii Panasonic Lithium-Ion 48V 32Ah, rychlost bohužel do 45 km/h. Zkuste napsat co o tom lze soudit. Díky